طرح پایش اعتیاد

یکی از راه های مبارزه با بلیه مصرف مواد مخدر و اجتناب از خسارات ناشی از آن در نهاد ها و سازمانها دولتی و غیر دولتی غربال و پایش مرتب و منظم محیط کار و پالایش یا حداقل مراقبت آن است . این امر چندین مزیت به شرح ذیل دارد .

  • افرادی که به هر دلیلی گرفتار شده اند در میابند که ادامه فعالیتشان در نهاد /سازمان /بنگاه با شرایط فعلیشان امکان پذیر نبوده و میبایست در رفتار خود تجدید نظر کنند .
  • افرادی که به این رفتار متمایل هستند با ملاحظه امکان شناسایی و بالطبع مواخده ،به رفتار مذکور دست نمی زنند و از آن اجتناب میکنند .
  • مدیریت میتواند با حمایت ازافراد آلوده مثل بکار گیری آنان در شغلهای کم خطرتر یا تمهیدات لازم برای درمان فرد گرفتار آمده نسبت به ارتقاء فرایندهای اجرایی / تولیدی   .. بنگاه خود اقدام نماید .
  • در صورت اصرار فرد گرفتار آمده به ادامه تخلف ، میتوان وی را در معرض مراجع قانونی قرار داد .

در هر صورت نهاد یا واحد مورد پایش از بروز صدمات ناشی از حضور و فعالیت افراد آلوده مصون میماند . این امر در ارتقاء کیفیت کار انجام شده و محصولات ، حفظ سرمایه های ملی و سلامت محیط کار نقش اساسی دارد .

شرکت پژوهشی و تولیدی روژان آزما بزرگترین و مجهز ترین تولید کننده انواع سنجشهای سریع در ایران ، مستقر در شهرک صنعتی بهارستان در استان البرز با در اختیار داشتن کادر مجرب از دانش آموختگان دانشگاهی و آزمایشگاه های مجهز ،این توانایی را دارد تا کلیه مراحل اجرای غربالگری   3 تست ، 5 تست و 10 تست شامل کلیه مواد مخدر صنعتی و سنتی شناخته شده  ، تایید نتایج ، ارائه گزارش مکتوب ، انجام پایش منظم ، برگزاری کلاسهای افزایش مهارت مقابله با مواد مخدر و اطلاع رسانی در خصوص مضرات استفاده از آن ، انجام فعالیتهای فرهنگی ( شامل برگزاری کلاسهای دانش افزایی ….. ) را اجرا نماید . پیشنهاد این است که مدیریت محترم نهادهای تولیدی بصورت دوره ای ( دو بار در سال ) سازمان و تشکیلات خود را مورد ارزیابی و پایش قرار داده و از سلامت کارکنان آن واحد مطمئن شوند . با انجام دو آزمایش در طول سال ، آنهم به صورت نمونه گیری تصادفی در محل و بدون ضرورت مراچعه به مراکز آزمایشگر در سطح شهر شما میتوانید از پاک بودن و پاک ماندن کارکنان نهاد خود اطمینان حاصل نمایید . شایان ذکر است که هزینه کلیه مراحل آزمایش از نمونه گیری تا مرحله ارائه گزارش تقریبا یک دهم هزینه متعلقه در صورت مراجعه به مراکز انجام آزمایشات خواهد بود .

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشترازطریق شماره تلفن 02634760655   با آقای سهراب فریدون نیا ( کارشناس مسئول بخش غربال و پایش مواد مخدر ) تماس حاصل نمایید.

توجه داشته باشید که کلیه نتایج محرمانه بوده و صرفا در اختیار مدیر عامل یا مسئول نهاد مورد پایش  جهت اتخاذ تصمیم ارائه میگردد . ما در کلیه مراحل به عنوان حامی پی گیر نیازهای پس از پایش خواهیم بود .

                                                                                                                                                                                                    دانلود