رونمایی ستاد پلیس راهور ناجا از طرح جدید تست مواد مخدر بزاقی روژان آزما

روز سه شنبه ۱۷مهر ماه هزار و سیصد و نود وهفت مراسم رونمایی از طرح جدید تست مواد مخدر رانندگان در محل سالن همایش ستاد پلیس راهور ناجا برگزار گردید. تست های بزاقی چهارگانه روژان آزما در این مراسم رونمایی شد.

رییس بهداری راهور ناجا از تجهیز تمامی گشتی های پلیس راه و راهور ناجا به کیت های جدید تست مواد مخدر خبر داد.
دکتر سید جعفر محقق در مراسم طرح جدید تست مواد مخدر رانندگان کشور با اشاره به تست مواد مخدر رانندگان گفت: شرایط قبلی تست مواد مخدر و الکل امکان استفاده در همه شرایط نبود این تست ها در ترافیک بالا قابل اجرا نبود. برای زنان هم قابل انجام نبود و رانندگان ناوگان عمومی هم بعضا از آن فرار می کردند.
وی به تسترهای جدید اشاره کرد و گفت: تست ها جدید به بزاقی تغییر یافت و تست ترهای جدید بزاقی مجهز به تشخیص مواد‌مخدر جدید هم هستند به شکلی که تمامی طیف های مواد مخدر از صنعتی و سنتی و حتی گل را طی 2 شبانه روز گذشنه تشخیص می دهند.
رییس بهداری راهور ناجا با اشاره به این که دیگر نیاز به تیم های کنترل سلامت نیست افزود: تمامی گشتی ها هم اکنون مجهز به این تست ها هستند.
وی با تاکید بر این که مرحله آزمایشی این تست ها در نوروز امسال انجام شد گفت: کیت های جدید ساخت داخل هستند.
به گفته رییس بهداری راهور ناجا کیت های جدید تنها بین یک تا ۳ دقیقه امکان تشخیص مصرف مواد مخدر راننده را دارند.

شایان ذکر است که تست مذکور  به سفارش ستاد مبارزه با مواد مخدر توسط شرکت پژوهشی تولیدی روژان آزما تولید و به مدت ۳ سال  در مرحله  کارآزمایی میدانی قرار داشته است .امید است بتوان با استفاده از این روش از بروز تصادفات و خسارات جانی و مالی هرچه بیشتر جلوگیری نمود.